Op 9 oktober, op de terreinen van het Belgian Football Center, hebben vier Rode Duivels en vier Homeless Devils elkaar ontmoet om passes en anekdotes met elkaar uit te wisselen. Deze gezellige bijeenkomst werd op video vastgelegd en toont de warme boodschap van de campagne MY TEAM, MY HOME van de Belgian Homeless Cup. Los van origine, leeftijd of levenswandel, is het gevoel van een kleedkamer binnen te stappen en er zich thuis te voelen universeel.

Voetbal geeft vleugels aan de spelers van de Belgian Homeless Cup, mannen en vrouwen die kampen met dak- of thuisloosheid. Zij vinden in hun team een positieve identiteit, ploegmakkers en energie om hun leven een nieuwe wending te geven.

Voetbal motiveert miljoenen Belgen om zich elk weekend overal ten lande op en rond voetbalvelden te verzamelen en deel uit te maken van een voetbalfamilie. Het Belgische profvoetbal is zich bewust van de kracht van dit familiegevoel en besloot om het campagnebeeld centraal te stellen bij haar traditionele kerstactie, waarvan de opbrengst naar de Belgian Homeless Cup gaat.

Het gevoel van thuis te komen in een team motiveerde ook vier Rode Duivels om hun homeless collega’s te ontmoeten en te praten over wat een voetbalteam voor hen betekent. Op 20 december zal de Voetbalbond (KBVB) deze video’s op hun sociale media publiceren en haar supporters uitdagen om ook te delen wat hun team voor hen betekent!

Vincent Kompany en Dirk van het homeless team van Oud-Heverlee Leuven: voetbal als boost voor integratie

Timothy Castagne en Laurence van het homeless team van RSC Anderlecht: ploegmakkers openen ogen en geest

Thomas Meunier en Jordan van het homeless team van RFC Tournai:  het team als tweede familie

Youri Tielemans en Stéphanie van het homeless team van RFC Tournai: sport om een klik te maken